Heb je na sluitingstijd liever geen auto’s op je bedrijfsterrein? En heb je die ’s nachts liever ook niet op het erf van je woning? Een verkeerspaal is een effectief, efficiënt en flexibel middel om (vracht)auto’s en ander grote voertuigen van je terrein of erf te houden. Je installeert zo’n verkeerspaal aan het begin van je oprit of van de toegang naar je parkeerterrein.
Andere namen voor oprit beveiliging palen
Verkeerspalen worden ook wel bollards of pollers genoemd en zijn er in maten en soorten. Het belangrijkste verschil is dat tussen vaste en inzinkbare verkeerspalen. Een vaste verkeerspaal kun je alleen in zijn geheel (de)monteren. Dat is natuurlijk niet handig wanneer je de paal elke ochtend moet verwijderen om je oprit of parkeerterrein weer toegankelijk te maken voor gemotoriseerd verkeer. Bij een inzinkbare verkeerspaal is dat niet nodig. Die stort je met een behuizing in de grond. Wil je je oprit of parkeerterrein afsluiten? Dan laat je de verkeerspaal uit de grond komen. Wanneer je de afsluiting wilt opheffen, laat je de verkeerspaal weer in zijn behuizing in de grond zakken.
Het uit de grond laten komen of in de grond laten zakken van een verkeerspaal kan zowel handmatig als automatisch. Bij een automatisch inzinkbare verkeerspaal kun je dat met een afstandsbediening regelen. Hierdoor is het ook mogelijk dat bijvoorbeeld je familieleden of medewerkers de verkeerspaal bedienen. Dat maakt het gebruik van de verkeerspaal nog flexibeler.
Als jouw leverancier in toegangstechniek adviseert Portacon je graag over de beste verkeerspaal in jouw situatie. Wij leveren verkeerspalen als complete montagekit, inclusief accessoires zoals motorsturing, instortbehuizing en afstandsbediening. Hierna leggen we uit waarom een verkeerspaal zo’n effectieve, efficiënte en flexibele manier is om je oprit te beveiligen.
Een verkeerspaal is een effectieve opritbeveiliging
Wil je alleen grote voertuigen zoals (vracht)auto’s en bestelbussen op bepaalde momenten weren van je bedrijfsterrein, parkeerterrein of erf rond je woning? Zodat die daar niet kunnen parkeren? Dan is een verkeerspaal heel effectief. Met één paal op een strategische plek, zoals midden op je oprit, zien automobilisten al van afstand dat een parkeerpoging op jouw terrein niet zal slagen. Om te voorkomen dat voertuigen langs je verkeerspaal proberen te glippen, moet de oprit natuurlijk niet al te breed zijn. Om brede opritten op deze manier effectief af te sluiten kunnen twee verkeerspalen nodig zijn. Met een verkeerspaal houd je fietsers en voetgangers niet tegen, maar dat zal in de meeste gevallen ook je bedoeling niet zijn.
Wil je echt alle verkeer van je oprit weren, inclusief fietsers en voetgangers, dan zul je een poort moeten installeren. Ook die kun je combineren met een afstandsbediening. Of met een intercomsysteem, zodat alleen iemand vanuit jouw woning of bedrijf de poort open kan doen. Er zijn ook intercoms die je kunt koppelen aan jouw smartphone, zodat je ook voor iemand de poort open kunt doen wanneer niemand thuis of op de zaak is.
Een andere methode van opritbeveiliging is de slagboom. Die is echter minder vandalismebestendig dan een verkeerspaal, een draaipoort of een schuifpoort. Een slagboom is wel een geschikte toegangstechniek wanneer er veel verkeer over je oprit gaat. Je kunt in- en uitrijdend verkeer met een slagboom sneller doseren dan met een verkeerspaal of een poort.
Verkeerspaal antraciet SPARTACUS 275/800
934302478
- Snel open, 4 seconden
- Ingebouwde LED verlichting
- Sterk en betrouwbaar
Verkeerspaal HYDRA BASIC 500 mm
9343400
- Snel open, 5 seconden
- Sterk en betrouwbaar
- Gepoedercoat
Verkeerspaal handbediend RANGER 500
9343006
- Sterk en betrouwbaar
- Gaat door gasveer naar boven
- Ontwerp als HYDRA 500
Elektrische paal uit de grond met toegangsautomatisering
Stel dat je met een verkeerspaal de toegang tot je parkeerterrein via de receptie doseert. De bezoeker meldt zich via een intercomsysteem bij de receptie, waarna de receptionist de paal laat zakken. Dan is het wel zo handig dat die dat via een druk op de knop automatisch kan doen. Bij veel verkeer is een slagboom een efficiënter middel om de toegang tot een parkeerterrein te doseren.
Wil je dat een selectieve groep bezoekers de afsluiting van je terrein of oprit zelfstandig kan opheffen? Ook dan is een automatische verkeerspaal nodig, in combinatie met een afstandsbediening zoals een handzender.
Een automatische verkeerspaal kan zowel hydraulisch als mechanisch aangedreven zijn. Een hydraulische aandrijving werkt op oliedruk. Zo’n paal werkt ook wanneer de stroom uitvalt. Je krijgt die dan met behulp van een persoonlijke ontgrendelingssleutel alsnog eenvoudig naar beneden.
Efficiënte oprit beveiliging
Zolang je hem niet nodig hebt, zie je niets van een inzinkbare verkeerspaal. Bij een open oprit zit de poller namelijk gelijkvloers in de grond, in zijn instortbehuizing. Die eigenschap maakt van de verkeerspaal een efficiënte opritbeveiliging. Je laat hem alleen uit de grond komen wanneer die nodig is om je oprit af te sluiten. En je laat hem vervolgens net zo lang boven de grond staan als je wenselijk vindt. Zijn dat lange perioden? Dan is een handmatige verkeerspaal een prima optie. Je laat een handmatige verkeerspaal uit de grond komen door met een sleutel een gasveer te activeren. Eenmaal boven de grond wordt de paal automatisch vergrendeld.
Wil je je oprit vaak voor korte periodes afsluiten? Dan is een automatische verkeerspaal wel zo efficiënt. Een automatisch inzinkbare bollard werkt mechanisch of hydraulisch (op oliedruk) en wordt aangestuurd door een elektrische motor. Deze elektrische motor kun je op afstand bedienen met een handzender, je telefoon of een vaste drukknop in je kantoor of woning.
Flexibele beveiligingspaal voor het oprit
Wil je je oprit niet zozeer voor bepaalde periodes afsluiten, maar alleen voor voertuigen die je niet op je (parkeer)terrein of erf wilt hebben? Dan is een automatisch inzinkbare poller niet alleen effectief en efficiënt, maar ook heel flexibel. Je kunt de mensen die je oprit op mogen van een afstandsbediening voorzien, zoals een handzender of toegangsapp op hun smartphone. Maar een camerasysteem met kentekenherkenning kan ook. De verkeerspaal gaat dan alleen de grond in voor voertuigen waarvan het kenteken bij jou bekend is. Gaat het hierbij dagelijks om veel gemotoriseerd verkeer? Dan kun je, zoals eerder aangegeven, je oprit beter beveiligen met een slagboom.
Bij Portacon kun je terecht voor een opritbeveiliging met behulp van een handmatige of automatische inzinkbare verkeerspaal. Inclusief toebehoren zoals instortbehuizing, motorsturing en afstandsbediening. Zie onze webshop voor de verschillende soorten verkeerspalen en andere toegangstechnieken.
NOG VRAGEN, NEEM DAN CONTACT MET ONS OP:
Op werkdagen zijn we bereikbaar van 8:00 - 17:00 uur.
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Tel: 0548-542590