Bij Portacon kun je een artikel binnen 14 dagen ruilen of retourneren zonder opgaaf van redenen, ingaande op de dag dat je het product ontvangt. Het product kan alleen ongebruikt en (indien mogelijk) in de originele verpakking geretourneerd worden.
Voor het retourneren van je bestelling zijn de retourkosten voor jouw rekening.
Portacon vergoedt alle betalingen, inclusief eventuele leveringskosten die wij in rekening hebben gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld maar binnen 14 dagen na de dag waarop je de herroeping meldt. Tenzij Portacon aanbiedt het product zelf op te halen, wachten wij met terugbetalen tot we het product hebben ontvangen of tot jij aantoont dat je het hebt teruggezonden, afhankelijk van welk moment eerder is. Voor de terugbetaling gebruikt Portacon hetzelfde betaalmiddel dat jij hebt gebruikt, tenzij je instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor jou.
RMA aanvragen
Om je aankoop aan te melden voor retournering, vul je het RMA-aanvraagformulier in. Hierin omschrijf je precies wat de klachten zijn. Zodra je het formulier hebt ingediend, neemt de retourafdeling van Portacon zo snel mogelijk contact met je op of stuurt je instructies om het product op te sturen.
Let op: Producten zonder retouracceptatie worden niet in behandeling genomen. Je bent zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport. We raden je daarom aan een transportverzekering af te sluiten als je een pakketje naar ons retourneert. Alle retourkosten zijn ook voor jouw rekening. Ongefrankeerde zendingen, zendingen onder rembours, en zendingen zonder ingevuld retourformulier worden niet geaccepteerd.
Vul het onderstaande RMA-aanvraagformulier zo volledig mogelijk in om je RMA aan te vragen.
Uitzonderingen
De volgende artikelen zijn uitgesloten van retournering of restitutie: Artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn.
Uitleg herroepingsrecht
Tijdens de bedenktijd heb je als consument het recht om het product te beoordelen en te proberen, net zoals je dat normaal gesproken in de winkel zou mogen doen. Dit betekent over het algemeen dat je het geleverde product mag uitpakken en, indien nodig, kort mag inschakelen en gebruiken zoals je dat in de winkel ook zou mogen. Zolang je echter nog niet besloten hebt om het product te houden, mag je het product wel proberen, maar NIET daadwerkelijk in gebruik nemen.Het product is defect geleverd (D.O.A.)
Een D.O.A. (Dead On Arrival) product is een product dat binnen een week na ontvangst defect raakt. Dit betekent dat het product binnen 8 dagen na ontvangst weer bij Portacon in bezit moet zijn. Als het defect onder de garantie valt, krijg je eenzelfde artikel retour gestuurd.Hiervoor kun je een RMA-aanvraag indienen, zoals eerder beschreven. Zorg ervoor dat je het pakket voldoende frankeert. Pakketten die niet of onvoldoende gefrankeerd zijn, worden niet geaccepteerd en gaan via de koerier retour naar de afzender. Het risico van verzending is volledig voor rekening van de afzender.
Een goede, uitgebreide klachtomschrijving bij het aanmelden van je RMA voorkomt onnodige vertraging bij de afhandeling.
NB: Denk er alsjeblieft aan om het product, indien mogelijk, in de originele verpakking te retourneren. Verpak de producten goed om transportschade te voorkomen.